موتور برق بنزینی

در کجا ممکن است موتور برق بنزینی بکار رود؟ در محل کار ؟ کمپ ها یا برای پشتیبانی برق خانه ها؟

با وجود طیف وسیعی از ویژگی ها، موتور برق بنزینی قابل حمل، گزینه مناسبی برای تامین نیروی برق محل شما می باشد. اگر شما به وسیله ای نیاز دارید که سخت کار کند و مثل یک بچه خرگوش سریع عمل کند تا بتوانید برق خانه خودتان را از این طریق برای مدت طولانی تامین کنید، می توانید روی موتور برق بنزینی حساب کنید. شما می توانید با موتور برق بنزینی و انواع مختلف آن از جمله مدل قابل حمل، تعطیلات آخر هفته جالبی داشته باشید چون به دلیل کوچک بودنش جای زیادی را اشغال نمی کند و اینکه به دلیل سبک بودنش آسان حمل می شود. همسر شما در درست کردن یک آبمیوه مارگاریتا و بچه های شما هم برای تماشای تلویزیون از آن استفاده می کنند. جدای استفاده از این موتور برقی بنزینی در تعطیلات آخر هفته ، همچنین موتور بنزینی متوسط زمانی به کار شما می آید که یک طوفان باعث بشود برق منزل شما قطع شود. همه این ها باعث می شود این سوال به فکرتان برسد که آیا موتور برق بنزینی برای محیط کار است یا برای سرگرمی ؟ اما بعد از مدتی به این نتیجه خواهید رسید که مهم نیست که برای چه کاری باشد در هر صورت هر موقع نیاز به انرژی اضافی و قابل اعتمادی داشته باشیم، موتور برق بنزینی آن را برای ما تامین خواهند کرد.

در اینجا ابتدا شما را با موتور برق بنزینی آشنا کرده و سپس عمکرد و انواع موتور برق بنزینی را توضیح می دهیم که این موتورها به دو نوع چهار زمانه و دو زمانه وجود دارند. در آخر به معایب و محاسن آن پرداخته ایم و نتیجه گیری کرده ایم.



موتور برق بنزینی چیست و چگونه عمل می کند؟

موتور برق بنزینی، موتور احتراق داخلی با جرقه ای است که برای بنزین و سوخت های سبک مشابه طراحی شده است. موتور برق بنزینی در سال 1876 در آلمان توسط نیکلاوس اوت اتو، مخترع آلمانی، اختراع شد. در بیشتر موتور برق بنزینی ، سوخت و هوا معمولا قبل از فشرده سازی مخلوط می شوند. قبل از مخلوط کردن قبلا در یک کربورتور انجام شده است، اما در حال حاضر با تزریق سوخت الکترونیکی کنترل می شود، به جز در موتورهای کوچک که هزینه، پیچیدگی الکترونیک، کارآیی موتور اضافه را توجیه نمی کند. این روند از یک موتور دیزل در روش مخلوط سوخت و هوا و در استفاده از شاخه های جرقه برای شروع فرایند احتراق متفاوت است. در یک موتور دیزل فقط هوا فشرده می شود و سوخت در انتهای فشردگی تزریق می شود و در هوا بسیار داغ می شود و منفجر می شود .

نسبت فشرده سازی در موتور برق بنزینی:

نسبت فشرده سازی موتور برق بنزینی یک مقدار است که نسبت حجم محفظه احتراق خود را از بزرگترین ظرفیت آن به پایین ترین ظرفیت آن نشان می دهد.

سرعت و کارآیی موتور برق بنزینی:

موتور برق بنزینی با سرعت بیشتری نسبت به دیزل کار می کنند، بخشی از این امر به دلیل پیستون های سبکترشان، میله های اتصال و میل لنگ و به علت سوختن بنزین سریعتر از دیزل است. آنها همچنین تمایل دارند که یک حرکت کوتاهتر داشته باشند و بنابراين پیستون های بنزینی می توانند به سرعت و سریعتر از موتور دیزل حرکت کنند. با این حال، نسبت فشرده سازی پایین تر یک موتور برق بنزینی راندمان پایینتری نسبت به یک موتور دیزل می دهد. برای مثال، یک موتور برق بنزینی مانند دوچرخه سواری با کمترین دنده ای است که در آن هر حرکتی از پاهای شما انرژی کمتری به سیستم اضافه می کند، اما شما هنوز هم انرژی خود را برای حرکت پاهای خود صرف می کنید.

برنامه های کاربردی موتور برق بنزینی:

موتور برق بنزینی دارای کاربردهای فراوانی از جمله: موتورهای برقی، موتورسیکلت، هواپیما، قایق های موتوری، موتورهای کوچک مانند ماشین چمن زنی، اره برقی و موتورهای قابل حمل هستند.



طراحی و روند کارکردن موتور برق بنزینی:

• موتورهای برق بنزینی ممکن است در چرخه چهار زمانه یا چرخه دو زمانه اجرا شوند.

موتور برق بنزینی چهار زمانه:

موتور برق بنزینی چهار زمانه، یک موتور احتراق داخلی است که در آن پیستون در چهار زمان مجزا: مکش، فشرده سازی، توان و تخلیه، در طی دو گردش جداگانه میل لنگ موتور و یک سیکل ترمودینامیکی کامل می شود. دو نوع معمول موتورهای چهار زمانه وجود دارد. آنها به یکدیگر شبیه هستند، اما تفاوت های عمده ای در طراحی و عملکرد دارند. ابتدا این موتور توسعه یافته موتور چرخه Otto بوده است که در سال 1876 توسط Nikolaus August Otto در کلن آلمان پس از اصل عملیات توسط Alphonse Beau de Rochas در سال 1861 توضیح داده شده است.

1. مکش:

در جریان مکش یا حرکت پیستون، پیستون از بالای سیلندر به پایین سیلندر فرود می آید و حجم سیلندر را افزایش می دهد. مخلوطی از سوخت و هوا، نیرویی است که هوا را با فشار از طریق سوپاپ مکش به داخل سیلندر می برد. سپس شیر فلکه مکش بسته می شود. میزان مخلوط هوا / سوخت، نسبت به حداکثر حجم سیلندر که به سیلندر کشیده شده است، بازده حجمی موتور نامیده می شود.

2. فشرده سازی:

با هر دو سوپاپ مکش و توان بسته شده، پیستون به بالای سیلندر باز می گردد که هوا و یا مخلوط سوخت و هوا را به محفظه احتراق سر سیلندر فشرده می کند. در طی فشردگی، دمای هوا یا مخلوط سوخت و هوا افزایش می یابد.

3. توان:

این شروع چرخش دوم سیکل است. در حالی که پیستون نزدیک به بالای مركز قرار دارد، مخلوط هوای و سوخت فشرده شده در موتور بنزینی بوسیله یک جرقه آتش می گیرد. فشار حاصل از احتراق مخلوط سوخت و هوای فشرده، پیستون را به سمت پایین مرکز می کشد.

4. تخلیه:

5. در طول عمل تخلیه، پیستون یک بار دیگر به بالای مرکز می رسد در حالی که سوپاپ تخلیه باز است. این عملیات، مخلوط سوخت و هوا را از طریق سوپاپ تخلیه، خارج می کند.

موتور برق بنزینی دو زمانه:

موتور برق بنزینی دو زمانه، نوعی از موتور احتراق داخلی است که سیکل توان را در یک چرخش میل لنگ در دو زمان یا حرکت های بالا و پایین پیستون نشان می دهد. این کار با پایان سیکل احتراق انجام می شود و شروع زمان فشرده سازی به طور همزمان اتفاق می افتد و فرآیند مکش و تخلیه همزمان اتفاق می افتد. در موتور برق بنزینی دو زمانه اغلب نسبت توان به وزن بالا است، معمولا در زمان محدودی، سرعت چرخشی که باند توان نامیده می شود و در مقایسه با موتور برق بنزینی چهار زمانه، تعداد قطعات متحرک بسیار کاهش یافته است، بیشتر فشرده و به مراتب سبک تر است.



مزایا و معایب موتور برق بنزینی دو زمانه:

مزایا:

موتور دو زمانه شیر فلکه ندارد، بنابراین از این رو موتور در ساده سازی مکانیزم و ساخت و ساز آن برای یک چرخش کامل میل لنگ، یک سیکل اجرا می کند در حالی که موتور چهار زمانه برای هر دو چرخش میل لنگ، یک سیکل اجرا می کند. موتور دو زمانه وزن کم و ساخت راحتی دارد و نسبت توان به وزن آن بالاست.

معایب:

موتور دو زمانه، فاقد سیستم روغن کاری که قطعات موتور را از سایش حفظ می کند، است. به همین دلیل موتورهای دوزمانه عمر کوتاه تری دارند. این موتورها مصرف سوخت را به صورت موثر انجام نمی دهند و آلودگی زیادی تولید می کنند.

نتیجه گیری:

موتور برق بنزینی 30٪ کارآمد است؛ به عبارت دیگر 30٪ انرژی تولید شده توسط احتراق به انرژی چرخشی مفید در شافت خروجی موتور تبدیل می شود، در حالی که باقی مانده از تلفات به علت گرما، اصطکاک و لوازم جانبی موتور است. حداکثر مقدار انرژی تولید شده توسط یک موتور با حداکثر مقدار قابل استفاده در هوا تعیین می شود. مقدار قدرت تولید شده توسط یک موتور پیستونی مربوط به اندازه آن (حجم سیلندر)، راندمان حجمی، ضرر و زیان، نسبت هوا به سوخت، مقدار کالری سوخت، مقدار اکسیژن هوا و سرعت است. سرعت در نهایت توسط قدرت مواد و روغن کاری محدود می شود. دریچه ها، پیستون ها و میله های متحرک از نیروهای شتاب شدیدی رنج می برند. در سرعت بالای موتور، شکستگی فیزیکی و فشردن حلقه پیستون ممکن است اتفاق بیفتد و باعث از دست دادن قدرت یا حتی تخریب موتور شود. بازده حرارتی یک موتور برق بنزینی به طور مستقیم با نسبت فشرده سازی مرتبط است.

محصولات مرتبط

در حال حاضر محصول مرتبط ثبت نگردیده است!

مقالات مرتبط